Porträtt av Elisabeth

Porträtt av Elisabeth
Porträtt av Elisabeth målad av Staffan Tolsén

söndag 5 december 2010

Fototriss del 117 - Det här är jag

Dagens tema på Fototriss är: Det här är jag.
För att beskriva vem jag är, behövs mer en tre fotografier, så det får bli vad  jag har för intressen.



Stor del av året är jag/vi ute med vår husbil. Jag gillar att se nya miljöer och kulturer. Att inte alltid veta vad som ska hända, var vi kommer att stanna för natten är kul och ibland lite spännande. Både under våra resor och här hemma tycker jag det är stimulerande och avslappnande att måla. Jag målar främst akvareller, men här hemma kan det även bli  oljor och lite olika blandtekniker.




Sen en tid tillbaka tar kameran och bloggandet över en del av målartiden. Jag gillar att se resultat av vad jag gör. Under hösten har ett jag fått ytterligare ett nytt intresse och det är att baka med surdeg. Experimenterar med olika surdegar och kryddningar. För det mesta har det blivit med bra resultat.


Fler personer som tolkat temat: Det här är jag, hittar du på Fototriss

10 kommentarer:

  1. Ser spännande, vackert och gott ut, i den ordningen!

    Fin triss:)

    AX

    SvaraRadera
  2. Jaaa men det skulle jag ju också tagit med i min presentation. Husbilen.
    Visst är det härligt när sommaren kommer och man kan dra iväg med bobilen. LÄNGTAR.
    Och va duktig du är på att måla. Skitduktig.
    Va roligt det skulle vara att kunna måla, det måste var så avkopplande.
    Och mums vilka snygga limpor, nu blir jag ju baksugen....

    Ha en finfin andra adventkväll.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina tavlor du målar, många som har denna sysselsättning, ser man ju nu när man kollar runt bland alla bloggar ;) Men dina limpor skulle jag vilja smaka, ser jätte goda ut... Tack för titten och kommentaren hos mig ;)

    SvaraRadera
  4. Kände till att du målar - så fina dina tavlor e'
    Att baka surdegsbröd är avkopplande och gott!

    Husbil skulle vara kul å äga, men får väl nöja mig med bil och MC.

    Ha det bäst till veckan.

    SvaraRadera
  5. Underbar triss med ljuvliga tavlor och bröd som får det att vattnas i munnen.

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder :-)
    Brödet ser kanongott ut!

    SvaraRadera
  7. Härlig triss och fin presentation av dig. Brödet ser väldigt gott ut.

    SvaraRadera
  8. Det verkar onekligen vara givande intressen. Surdegsbakandet tycks vara väldigt i ropet nu.

    SvaraRadera