Porträtt av Elisabeth

Porträtt av Elisabeth
Porträtt av Elisabeth målad av Staffan Tolsén

tisdag 17 maj 2011

Tisdagstema - vit

När vi var ute och tittade på Våradonisen i helgen, så träffade vi också på några, som i alla fall var fläckvis vita. Det var nyfikna kalvar, som gick i hagen och betade. De var söta, men jag var glad för att de inte kom allt för nära, utan att vi fick  njuta av blommorna i fred.


Jag tycker det är en härlig tid när kor och kalvar släpps ut i vall. Djuren förstärker naturen och bidrar ju förstås också till det öppna landskapet.

Fler foton med temat vit hittar du på tisdagstema.

7 kommentarer:

  1. Jo nog e dom rätt ystra så här vid utsläppen..men man får många glada skratt när dom hoppar fram..ha det..Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt att se lite annat än blommor :) Och det var en söt kalv, korna är jag inte så förtjust i ... har haft för mycket jobb med dem när jag var barn. De var väldigt rymningsbenägna ...
    Ha en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  3. Vita fläckar är naturligtvis också vitt!!!

    SvaraRadera
  4. Mamma mu tror jag det är som spankulerar där i hagen. Gillas av mig - bonddotter som ja e'

    SvaraRadera
  5. Beautiful frame, great.

    PD: If it is a broken glass

    SvaraRadera