Porträtt av Elisabeth

Porträtt av Elisabeth
Porträtt av Elisabeth målad av Staffan Tolsén

lördag 11 juni 2011

Liljor?

Lennart och jag tog en promenad längs kajen parallellt med Salängsgatan i Norrköping. Här gör kommunen en ny parkanläggning. Vi träffade då på gula vackra blommor. Kanske någon typ av lilja. Vi vet inte namnet, men förhoppningsvis sätter man så småningom ut små namnskyltar.


Visst är de vackra?



Lite  mer närstudie.


En annan blomma.


Gjorde en bild i sepia. Ser ut som ett gammalt kort.


Och så en färgförstärkning.


Jag blir glad av den här härliga blomman. Blir du?
Fler blommor från vår promenad kan du se på Husbilen Dettan.

2 kommentarer:

  1. Åh jaa! jag blir också glad! Vet inte vad den heter men nog ser den ut som en lilja.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. så vackra att se på… blommor gör en glad tycker jag.
    Jag brukar kosta på mig en bukett då och då för det är så fint att ha en vas på bordet att glädjas åt
    Ha det gott i sommarvärmen KRAM KRAM

    SvaraRadera