Porträtt av Elisabeth

Porträtt av Elisabeth
Porträtt av Elisabeth målad av Staffan Tolsén

torsdag 28 juli 2011

Bråda tider för bin och humlor

I går var jag till Vasaparken i Norrköping och fotograferade blommor och insekter. Humlor och bin var svåra att fånga med skärpa, då de har bråttom i sitt samlande.


Det var massor med humlor i det gula.




De fanns också bland de rosa blommorna.


Humlorna fick också konkurrens av en hel del bin.








Flitig som ett bi - ett ordspråk som håller!
Fler närbilder kan du se på NF Macro

6 kommentarer:

  1. Otroligt många humlor nu ute i våra parker.. såg oxså en del igår .. blommor de gillar.. finfina närbilder..jag går emot strömmen denna vecka oxså liksom.. inga naturbilder på blommor o småkryp, men väl annat som kanske kan vara av intresse;)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka underbara bilder du bjuder på.
    Tänk alla dessa flitiga humlor och bin som hela dagarna samlar på sig godsaker från de vackra blommorna.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Det är full fart nu bland blommorna!
    Visst är det fantastiskt att vi kan studera dem på nära håll genom kameralinsen!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder... det hörs nästan humlors surrande :))

    Hälsningar Halina
    Jag har ny blogg och finns nu som strandskatan ;)
    Jag har tagit bort Med tiden.

    SvaraRadera
  5. Virkelig sommerlige bilder med liv og farger!

    SvaraRadera
  6. ja, de där små kritterna kan vara nog så knepiga att få skarpa. Jag gillar bilderna med den gula blomman bäst. :)

    SvaraRadera