Porträtt av Elisabeth

Porträtt av Elisabeth
Porträtt av Elisabeth målad av Staffan Tolsén

söndag 13 februari 2011

Lek med tulpaner

Idag har jag hållit mig inomhus p.g.a. en förkylning. Jag har då passat på att leka med en del foton.

Det blev några olika tulpanfoton som fick genomgå lite förändringar.



Här har jag beskurit bilden och lagt till brus.




Här har den gått igenom ett filter, så den ska likna en akvarellmålning.




Här har tulpanen blivit utsatt av förändring vad gäller nyans och mättnad.




Här är det koncentration på ståndare och pistill.




Samma här, men nu går det i blått.




Här har jag markerat tulpanbladet och resterande bild fick bli svartvit.






Den här bilden blev snudd på överarbetad; inverterad bild, ludd, brus, Al Fresco och vattenfärg.
Jag har haft kul och fler bilder kommer det bli, ju längre in jag kommer i kursen.

3 kommentarer:

  1. Hej Elisabeth!
    Å, det där känner jag så väl till - att vilja leka med bilderna! Det gör jag också under stundom;))! Du har fått också fint resultat!/Anja

    SvaraRadera
  2. Flotte bilder. Jeg likte spesielt godt bilde 3, 6 og 7.

    SvaraRadera
  3. visst är det kul att leka med bilderna, ibland sitter jag här med och förvandlar bilder till något helt annat än vad de var från början

    SvaraRadera