Porträtt av Elisabeth

Porträtt av Elisabeth
Porträtt av Elisabeth målad av Staffan Tolsén

måndag 21 februari 2011

Två nya objektiv

Tänker visa er mina två nya fotoobjektiv, som jag fått i present.


Jag har fått ett Nikon AF-S DX Micro Nikkor 85 mm f/3.5G ED VR av Anna, Per och Patrik.


Så har jag också fått ett teleobjektiv av Lennart: AF-S DX Nikkor 55 - 300 mm f/4.5 - 5.6 G ED VR.

Ni kan tro att det ska bli fotointensivt nu! I dag har jag börjat testa att ta macrobilder på alla mina fina blommor. Om någon av er tror att det blir bra med en gång, bara för man har ett fint objektiv, så kan tala om att det ska till en del träning också. Jag har säkert tagit ett par hundra bilder mitt på dagen idag. Det kommer inte att vara kvar många, när jag har tittat igenom resultatet. Men det är väldigt kul!
Så småningom ska jag visa bildresultat, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar