Porträtt av Elisabeth

Porträtt av Elisabeth
Porträtt av Elisabeth målad av Staffan Tolsén

fredag 11 februari 2011

Veckans hus # 51 - handtag

Det var ett svårt tema. Jag har bläddrat igenom en del foton, men handtag har jag inte fokuserat på. Hittade några som kommer här. Bilderna är beskurna för att lyfta fram handtagen.

Den här dörren fotade jag på Azorerna för några år sen, och det var nog mer dörren än handtagen jag hade fokus på.


Den här dörren är fotad i gamla stan i Stockholm.



Den här porten hittade jag i Tallin. Handtaget syns inte så mycket av utan det är mer klappen som är kul.

Fler handtag hittar du hos Hedwig

5 kommentarer:

  1. Kul utmaning! Kanske inte handtag man går och fotar... Fast fina dörrar och fönster brukar jag titta efter:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Härliga utsmyckade dörrar, snickerier, handtag, klappar ja allt...Kul utmaning.Jag älskar också att fota dörrar när jag är ute.
    Mysig helg Kramizzzz

    SvaraRadera
  3. Dörren i Tallinn, kul att du visaar hela och inte bara detaljerna. Så vacker den är.
    Dörren på Azorerna ser också ut att vara vacker. Stockholmsdörren en bedagad skönhet.
    Kul att du trots allt hittade fina handtag. I Veckans hus kan de mest konstiga detaljer lyftas fram, så var beredd.

    SvaraRadera
  4. haha...den sista dörren tänkte jag också ha med i min blogg...men ångrade mig å tog ett annat...
    Skoj att se samma dörr som jag fotat i Tallinn...
    den blir min favvo...

    SvaraRadera
  5. Visst är det snopet när man har en mängd fina dörrar och så ska man zooma in på handtagen... tycker minsann att du lyckades bra, mina blev betydligt suddigare!

    SvaraRadera