Porträtt av Elisabeth

Porträtt av Elisabeth
Porträtt av Elisabeth målad av Staffan Tolsén

fredag 4 november 2011

Utställning på Telia 2009

Efter utställningen hos Yakob, hade jag ett tema i mitt huvud när jag målade och det var "Kroppar och planeter". Jag målade både akvareller och oljor med det i tankarna. Jag hade inga planer på någon utställning, för det tar så mycket kraft och energi. Men så under sensommaren 2009 fick jag frågan från Teliapensionärerna, om jag ville visa mina tavlor för dem.

Jag tänkte då - var det det här jag skapat för? Jag tackade ja under förutsättning att jag kunde få fram en lokal.
Min chef och Telias huschef, så ok till att jag fick använda ett sammanträdesrum under en dag. Jag fick förstås inte sätta upp några krokar, utan fick använda mig av bordsstafflier.

Nu var det åter vånda och mycket jobb. Det kändes mycket mer utlämnande att ställa ut på sin arbetsplats, än ute på stan. 2009-10-06 var dagen D.


















Till kl 10 kom ett gäng av Teliapensionärerna. Jag berättade en del om mitt målande och så tittade de runt.






Senare kom också många andra i huset och tittade. En hel del tavlor fick nya ägare.
När kvällen kom var jag jättetrött, men också glad för att jag tackat ja till erbjudandet.

Mannen här hemma konstaterar att vi trots allt har rätt mycket tavlor kvar, både på väggar och i skåp. Så är det någon som är intresserad, så får ni höra av er till mig på mail: bettan 234@telia.com

6 kommentarer:

  1. Men jösses människa vad duktig du är på att måla konst...
    otroligt vackra tavlor...
    gillade dom i grönt...
    jättevackra...
    och alla snygga nakna kroppar...
    du är verkligen duktig...
    jätteduktig.

    Och va många utställningar du haft och sålt tavlor har du också...
    kul kul...

    Tjingelingen...

    SvaraRadera
  2. Men Elisabeth så duktig du är. Visst är det kul att måla.Jag får sån lust att sätta upp mitt stafflit och börja måla när jag ser dina tavlor.
    Vi får se vad jag hinner med framöver.
    Ha en härlig helg.
    Kramizzzz

    SvaraRadera
  3. Vad roligt det var att få en återblick och att se alla dina fina tavlor!

    SvaraRadera
  4. Så många härliga tavlor. Helmysiga

    SvaraRadera
  5. Jaa Du Elisabeth, många härliga, vackra och fina tavlor har Du målat! Jag har en viss förkärlek till det räd Du målar i olika skepnader och färger.
    Kram/Anita

    SvaraRadera
  6. Det var en rejäl utställning! Så många - och så fina! - tavlor! Jag har också målat rätt mycket förr men har tappat gnistan på något sätt men blir lite sugen när jag ser dina tavlor.

    SvaraRadera