Porträtt av Elisabeth

Porträtt av Elisabeth
Porträtt av Elisabeth målad av Staffan Tolsén

fredag 2 september 2011

Tema fredag - Lust

Mina foton visar lustfyllda tistelfrön, som ger sig ut på sitt livs resa! Överfört till dig och mig - hur är vår resa?


Att våga släppa taget, sker det?


Att få hjälp, kanske av vinden.


Att ändå hålla tag, kanske om en stund....



Nu eller aldrig!


Jag flög!


Men det här var ju inte marken, men fin utsikt. Nya perspektiv!


Tillvaron gnistrar.
Jag önskar dig en gnistrande tillvaro och en underbar helg!
Fler lustfyllda foton hittar du hos Sinneskatten

14 kommentarer:

  1. Fina bilder och tankeväckande text. Vi klamrar nog fast vid vårt liv, på gott och ont. Att våga släppa allt och hitta något underbart ... eller hamna i avloppsdiket? Ja, den risken kanske vi inte är beredda att ta. Inte jag i alla fall men jag är nog lite feg. Och så är jag också rätt nöjd som det är.

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken duktig fotograf du, det där fröet hade ingen riktig lust att släppa taget.
    //Anne-lie

    SvaraRadera
  3. Mycket vackra bilder. Ibland går resan bättre och ibland sämre, idag har jag en dålig dag...

    SvaraRadera
  4. Ja, den resan får man väl värdera när man en dag ska göra bokslut. :-)
    Fin bildserie.

    SvaraRadera
  5. Tycker verkligen om din text tillsammans med bilderna. Visst är det så att vi till en vis del väljer vart vi vill flyga, men ibland kan vi inte styra över den lusten och då flyger vi fel.

    Låter kanske som en utan lust och just nu är det så hos mig och min familj, men hoppet finns alltid och då kommer lusten tillbaka.

    SvaraRadera
  6. Riktigt fina bilder!
    Välkommen till min fotoutmaning som visas fredag kväll!

    SvaraRadera
  7. Kreativ tolkning av dig - fina bilder och text att tänka till om....och jag har "flugit" många gånger - ibland vingligt och ibland rakt på....ibland landat rätt direkt och ibland så småningom rätt. Kraschlandat någon gång, men alltid kommit upp på benen igen ;-)))

    SvaraRadera
  8. Så underbara bilder. Ett mycket tänkvärt och kreativt bidrag. Och sen får jag ju lust att känna och ta på det där vita, fluffiga och mjuka.

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder och härlig tolkning.

    SvaraRadera
  10. Vackra bilder och fin text till. Känner igen mig i Pysselfarmors kommentar. :)

    SvaraRadera
  11. Vilka fina bilder;-)
    Tack för kommentaren hos oss, den värmde.

    SvaraRadera